Tegevused:

“Aprill on koolis nuti- ja tervisekuu! Teadlased on palju uurinud šokolaadi omadusi ning tõestanud, et mõõdukas šokolaadi tarbimine on tervisele kasulik. Seetõttu saatis Tallinna Haridusamet igale õpilasele ja koolitöötajale šokolaadi, mille saab kätte sekretäri juurest.

Nutikat nutikuud!” Teine sõnamängu Scrabble võistlus saksa keele õppijatele Tallinna Südalinna Koolis tõi võistlema 47 mängijat. Võistluse tegi eriliseks see, et osalejad ei mänginud mitte üksteise, vaid arvuti vastu ning paremusjärjestus selgitati individuaalsete tulemuste põhjal. 13. aprillil toimus Tallinna Südalinna Koolis õpilasvõistlus, milles ühendati kultuurifestival „Saksa kevad“ ja Tallinna Haridusameti poolt ellu kutsutud „Nutikuu Tallinnas 2016“. Sellel aastal toimus juba teistkordselt populaarse sõnamängu Scrabble võistlus saksa keele õppijatele. Meie võistluse tegi eriliseks see, et osalejad ei mänginud mitte üksteise, vaid arvuti vastu ning paremusjärjestus selgitati individuaalsete tulemuste põhjal. Võistlus kestis 60 minutit ning mängimiseks kasutati „Classic Words Solo“ äppi. Võistluse ajal võisid mängijad mängida mitu mängu. Huvitav oli jälgida erinevate mängijate strateegiaid. Oli neid, kes proovisid etteantud ajaga võimalikult mitut mängu mängida, kuid oli ka neid, kes keskendusid vaid ühele mängule. Tänavusel võistlusel osales 47 mängijat Tallinnast, Tartust ja Raplast. Esindatud oli 10 kooli.

http://sydalinnatulevikuklass.weebly.com/nutikuu-2016/saksakeelne-scrabble-voistlus-tallinna-sudalinna-koolis

Täna tegime esimesi mesilastega esimesi katsetusi kolmandal korrusel. Robootikas ja saksa keeles tunnevad end mesilased juba päris koduselt. Neljapäeval õpetame neile eesti keelt. Juba esmatutvusel veendusime, et neid põrandaroboteid saab väga edukalt rakendada väga erinevates ainetundides. Eesti keele tunnis olid need kasutusel näiteks kaasõpilastele küsimuste esitamisel. Saksa keele tunnis aitasid robotid kinnistada sõnavara (liikumisega seotud väljendid ning lemmikloomad).

“Tagasi kooli” programmi raames käis õpilastele tunde andmas meie vilistlane Meelis Kerbo, kes töötab Eesti Töötukassas infosüsteemide osakonna juhatajana. Ta rääkis oma esimesest kokkupuutest IT-ga, milleks olid arvuti ja vanad arvutimängud. Viimastest said lapsed näha ka pilte (PREHISTORIC, DUNE 2). Juttu oli sellest, millega IT inimesed üldse tegelevad, millest IT taristu koosneb, mida teeb süsteemiadministraator, arendaja, analüütik või arendusjuht. Räägiti ka infosüsteemide arendamisest, sellest, mis on social engineering ning kuidas end viiruste ja muude pahalaste eest kaitsta. Ta julgustas kõiki programmeerima, sest sellega võib hakkama saada tõepoolest igaüks. Soovituslik lehekülg, mida külastada: www.codecademy.com

Mängiti ka õpilastele väga põnevat mängu keskkonnas Kahoot. Õpilased jagunesid gruppidesse ja vastasid IT-alastele küsimustele. Mängu käigus selgus ka õpilaste arvamus kooli IT-lahenduste kohta: 11-st meeskonnast 9 arvasid, et meie koolis on kaasaegsed IT-lahendused, ning 2 meeskonda arvasid, et on veel arenguruumi.

Oli näha, et õpilastele IT meeldib ja see on nende meelest äge! Täna toimus esimene 3D töötuba meie kooli lastevanematele. Esmalt vaatasime kõik koos, kuidas juustutüki sisse augud tulevad ning siis hakkasid töötoas osalejad endale võtmehoidjaid tegema. Olgu öeldud, et juustutükk oli esimeseks ülesandeks tagamõttega valitud. Vihjeks võib lisada, et hiirtel oli pidu 🙂 ​Modelleerimiseks kasutasime programmi Tinkercad https://www.tinkercad.com/ See on hea ja lihtne programm, mille kasutamisega saavad ka täiskasvanud väga hästi hakkama. On ju teada, et arvutite kasutamisel tuleb üha sagedamini “”sobib ka lastele”” asemel “”sobib ka täiskasvanutele”” kirjutada. Kui võtmehoidjad olid valmis, siis läksime tulevikuklassi 3D printeriga tutvust tegema. Kuna printeril kulub üsna kaua aega soojenemiseks, siis kasutasime ooteaega Bee-bot robotitega mängimiseks. Meie tähistasime juba eile rahvusvahelist tantsupäeva ning panime mesilased vahvalt tantsima.”Reedel 29. aprillil mängisid 7. ja 9. klasside ôpilased Loquizi. Mäng oli kiiruse peale, kuid lisaks kiiresti jooksmisele, tuli ka Eesti  või maailma loodusvööndite geograafia kohta kysimustele vastata. Raja pikkus sõltus jooksjate navigeerimisoskustest, kuid jäi keskmiselt 1,5-2 km vahele. Parimest.aied ootavad kenad hinded geograafias ning auhinnad. Kindlasti aga said kõik osalejad naudingu kaunist ilmast, liikumisest ja GPS võimaluste kasutamisest.

​​10.apillil koostas õpetaja Lea Rüüsak põhikooli õpilastele Loquizi mängu. Raja pikkus oli umbes 2,3 – 3 km ja küsimused puudutasid loodust ning geograafiat.
8 klass – 7 võistkonda, võitjateks olid – Rudolf Abdullajev, Martin Patric Ving ja Ralf Lapimaa
7 klass – 6 võistkonda, võitjateks Laura Dagmar Maasing ja Karin Kõiv”Te vaadake vaid! Just sellised rõõmsad ja asjalikud lapsed õpivad Tallinna Südalinna Koolis. Sellel nädalal toetab õhinapõhinat õpet õpetajate poolt koostatud Loquizi viktoriin, mille kõik küsimused on seotud matemaatika ja loogikaga.

Aprillikuu on teadupoolest ju naljakuu. Sellel aastal lisandus aprillile ka nutikuu sisu. Seepärast otsustasime, et proovime teha filme õpilaste välja mõeldud nutinaljade põhjal. Eesti keele tunnis mõeldi naljad valmis ning digiõpetuse tunnis prooviti naljadest filmid teha. Peale stsenaariumite valmimist tutvusime arvutitundides erinevate võimalustega filme veelgi vahvamaks muuta. Loodame, et green screen aitab filmide tegevusi väga erinevatesse kohtadesse “”tõsta””. Kuna ühe korraliku filmi tegemine on keeruline tegevus, siis on mõned filmid veel sobiva ilma või sobiva keskkonna puudumise tõttu alles valmimisjärgus. Loodame siiski, et üsna pea jõuavad kõik filmid meie kooli You Tube kanalisse.

Nutikuul küsisime õpilastelt infot põnevate ja kasulike veebilehtede ning nutirakenduste kohta, mida nad soovitaksid oma kaasõpilastele ning õpetajatele.
Kaasõpilastele jagas soovitusi 55 õpilast. Tutvustati nii meelelahutuslikke kui ka harivaid veebilehti või nutirakendusi.

Viimase aja populaarsemad mängud on ilmselt ussimäng (http://slither.io) ja mullimäng (http://agar.io). Soovitati ka sõnamängu Scrabble, mille mängimine on meie koolis väga populaarne. Piltide ja sõnumite jagamiseks soovitati Snapchati ja Instagram ning lühianimatsioonide tegemiseks äppi Phhhoto. Videomängude huvilistele pakub kindlasti huvi https://www.twitch.tv/. Kindlasti soovitaksime kõigile ka äppi mKool, mille abil on väga mugav hoida silm peal oma õppeülesannetel ning hinnetel.

Õpetajatele jagas oma soovitus 30 õpilast. Ka siin oli nii meelelahutuslikke ning harivaid veebilehti ja äppe. Kindlasti on meil juba õpetajaid, kes kasutavad Youtube, Instagrami, Snapchati ja WhatsAppi. Praegu saab jälgida veel viimaseid korvpalliliiga NBA selle hooaja mänge veebilehel www.nba.com, kuid suvevaheajal hakkavad õpetajad kindlasti aktiivselt kasutama ka sõnamängu Scrabble, ussimängu (http://slither.io) ning Minecrafti. Kindlasti võiks soovitada kõikidele õpetajatele 3D-printimiseks veebilehte www.tinkercad.com. Inglise keele õpetajatele soovitati veebilehte http://et.speaklanguages.com/inglise.Makey makey tuli, näitas end ja võitis!

Siin ei olegi tõesti midagi muud öelda. 21.aprillil kohtusime Hitsas toimunud koolitusel selle vahva digivahendiga ning meie rõõmuks saime katsetamiseks ühe komplekti ka kooli kaasa. Võib tõesti öelda, et Makey Makey tuli selleks, et jääda. Ilmselt on tükk aega veel muusikaklassis õhus elektrit, sest pea pooltes klassides said õpilased katsetada muusika mängimist selle vahendiga.

Kõige rohkem on 5.B klassi harjutada saanud ning loodame, et nende esinemine 2.mail toimuval nutikuu lõpetamisel õnnestub hästi.5. klassi õpilased on usinalt harjutanud, et rongisõidulaul vahvalt kõlama hakkaks. 3.klassi õpilane harjutab neljal tahvelarvutil klaveri mängimist. Loodame, et meie esinemine õnnestub ja saame positiivseid emotsioon ning uusi ideid Makey Makey ja teiste nutivahendite kasutamiseks.Põrandarobotide tantsitamise idee sündis seoses rahvusvahelise tantsupäevaga. Õpilased võtsid idee väga hästi vastu ning valmisid toredad liikumiskavad. Kirjanduse tunnis luges 6.a klass raamatuid koertest. Peale seda, kui tunnis oli raamatuid põhjalikult läbi arutatud, andis õpetaja Edith Asveit õpilastele ülesandeks koerale medlajon kujundada. Märk modelleeriti arvutiõpetuse tunnist tuttava 3D programmiga Tinkercad ning 3D printeri abil prinditakse need need märgid välja.”Nutikuusse planeeritud vahvaid üritusi oli nii palju, et kolmekümnest päevast jäi väheks. Alustasime küll mitteeestlaslikult ja üsna aktiivselt, kuid ikkagi libises kalender kiiremini.

Aga me ei lase end sellest heidutada ning jätkame nutikuuliselt ka edasi.

Mai esimesel nädala viib õpetaja Edith Asveit õpilased kirjanduse tunni ajal Loquiziga Kadriorgu kirjanduslikule rännakule ning Tallinna päeva puhul korraldab meie kooli humanitaarainete ainesektsioon jalutuskäigu Tallinna vanalinnas.”Meie nutikuu ürituste üheks eesmärgiks sai püstitatud Loquizi kasutamine erinevates ainetundides. Saime selle ülesandega väga kenasti hakkama, sest peale tutvustavaid tunde hakkasid mitmed õpetajad seda võimalust oma tundides kasutama. Märtsi lõpust alates oli Loquizi erinevaid mänguvõimalusi kasutatud nii nooremas kui ka vanemas kooliastmes kehalise kasvatuse, muusikaõpetus, saksa keele, geograafia ja loodusõpetus tundides.

Praeguseks on neljal õpetajal oma konto Loquizi keskkonnas ning koostatud on juba 26 mängu ja 259 küsimust.1a, 1b, 2, 3, 4b, 5a õpilased ehitasid tunnis või ringis huvitavaid roboteid, 4b aitas näituse üles panna ning tegutses giididena eksponaate tutvustades. Teiste klasside õpilased ja osa õpetajaid käisid eksponaatidega tutvumas

Nutikuud sai alustatud juba varakult ja eTwinningu keskkonnas sai koostöös Haanja kooliga loodud projekt “Tahan saada inseneriks”. Meie koolide õpilased saatsid video (youtube keskkonnas) ülesande, mis robootika tunnis pidid Haanja kooli õpilased lahendama (1. ülesanne oli robot võimalikult kiireks teha, 2. ülesanne on robot hüppama panna nagu jänes) ja vastupidi. Ülesande vastused saadeti videovahendusel tagasi.

 

 

Tallinna Südalinna Kooli nutikuu