Siit leiate väikse Nutikuu persoonide sarja.
Sarja mõte on tutvustada erinevaid põnevaid inimesi ja nende digilugusid avalikkusele.

Iga päev hommikul kella 8-9:00 vahel avanevad selle päeva persoonilood.

Küsisime kõikidelt kolm küsimust:

  • Millist nutiseadet te kasutate?
  • Milline oli teie elu esimene digikogemus?
  • Kuidas nutt ja kool koos tänapäeval hakkama saavad?

inimesed_AutoCollage_29_Images

Lugusid saate lugeda siit:

18.04

Maia Lust, Tallinna Pae gümnaasium, õpetaja ja haridustehnoloog – http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=651

Kui nutikaga sõbraks saada, siis saab temast nii õpilase kui õpetaja abimees.

Liia Opmann, Tallinna Laagna Gümnaasium, õpetaja ja haridustehnoloog http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=724

Nutikus nakatab, säilitagem terve mõistus selle kasutamisel!

Tanel Keres, Tallinna Haridusamet, ametnikust lapsevanem http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=782

Las nutt nokib!

19.04

Raivo Juurak, Haridusfoorum, Õpetajate Lehe nuti- ja digiteemadel kirjutaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=667

Õpetajad vajavad mikroülesannetega õppematerjale!

Viivi Lokk, Tallinna Haridusamet, ametnik http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=706

Õppeprotsessis ei kao õpetaja roll kuhugi, ka nutiseadme kasutamine õppetöös on üks paljudest võimalustest, kuid minu arvates ei tohi unustada selle kõige juures inimest, inimlikku kontakti, kõiges peab olema tasakaal ja mõistlikkus.

20.04

Pille Juus, 21. kool, kehalise kasvatuse õpetaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=653

Kui huvi on, siis saab alati, kõik on tahtmises kinni:)

Raul Pavelson, Ristiku põhikool, IT-juht http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=730

Ka õpilane saab õpetajale ise midagi põnevat õpetada/näidata! Tegutseme koos!

Ene Lindemann, Koolitööde AS (eKool), IT töötaja, eKooli projektijuht (kasutajatugi ja arendused) http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=748

Jõudu koolidele nutiseadmete mõistliku kasutamise keerulises töös!

21.04

Janika Leoste, HITSA robootikakoolitaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=662

Selles ei ole üldse küsimust, lapsed kasutavad nutti niikuinii. Kui ka vanemad keelavad, siis saab kasutada näiteks sõbra asju:)

Kailit Taliaru, Tallinna Reaalkool, õpetaja, IT-töötaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=733

Kindlasti tasub nutikatega kasutusele võtta kiire tagasiside andmine näiteks Kahhoot! abil. 

Meelis Trepp, Veeteede Amet, kvaliteedijuht, lapsevanem http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=751

Inimesele jääb tulevikus see töö, milles ta on tõeliselt hea, ning mida ei asenda lähitulevikus tehnoloogia – unistamine, planeerimine ja ellu viimine.

22.04

Eve Liis, Audentese erakool/ Audentese spordigümnaasium, õpetaja, lapsevanem, haridustehnoloog http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=658

Soovin kõikidele Nutikuul diginutikust!!!

Dmitri Mištšenko, Ehte Humanitaargümnaasium, õpetaja, haridustehnoloog, Targalt Internetis programmi ja HITSA koolitaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=715

Väga hea on näidata õpilastele kuidas saab teistmoodi (hariduslikult) kasutata nutiseadmed, mitte ainult meelelahutuseks.

Svetlana Dõtšenko, Lasnamäe gümnaasium, Infojuht, HITSA koolitaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=824

Uued seadmed – uued võimalused!

23.04

Raino Liblik, Tallinna Kuristiku gümnaasium, direktor http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=797

Nutiasi peaks olema loomulikum ning suuremate võimalustega. Samas ei tea ju meist keegi, miks tänane olukord millegi jaoks hea on!

Deniss Presnetsov, Tallinna Läänemere Gümnaasium, koolijuht http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=813

Uudsed kogemused on vajalikud ja teadmised olulised. Samas oluline on koolil anda ka turvalisuse alased oskused!

24.04

Jaanus Paasoja, Tallinna Südalinna kool, õpetaja, infojuht http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=800

Varem õpiti tunnis põhiliselt õpiku järgi ja kuulati, mida õpetaja rääkis, aga nutiseadmega saab kiiresti lisainfot leida.

Karel Zova, Tallinna Linnamuuseum, muuseumitöötaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=819

Kui tööelus on arvuti aiana sagedamini ja rohkemate tegevuste juures peamine töövahend, siis on loogiline, et muude oskuste kõrval omandaks õppur ka digitaalse kirjaoskuse ning baasi selle võimsa tööriista teadlikuks kasutamiseks.

Kalle Karing, Telda OÜ, tegevjuht http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=888

Tänapäeva koolis on võimalik nutiseadmeid rakendada väga mitmekülgselt: tagasisidena, esitlusvahendina, rühmatöödes. 

25.04

Hillar Põldmaa, FocusIT infoturbe analüütik, Tallinna Ülikooli õppejõud, lapsevanem http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=669

Oskus kasutada asju turvaliselt on saamas ülioluliseks!

Kaja Pello, Tallinna Humanitaargümnaasium, õpetaja, IT-töötaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=737

Soovitan õpetajatele ikka julgust ja otsimis- ja avastamisrõõmu.

Rainer Rannala, Tallinna Haridusamet, ametnik http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=757

Palju meie elust on juba nutiseadmetes ning see on juba harjumuspärane keskkond. Seetõttu peaks ka õppimine olema osa nutiseadmetest ja vastupidi.

26.04

Eve Saare, Pirita Kose Lasteaed, õppealajuhataja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=680

Kodu ja kooli koostöö nutivahendite hariduslikul kasutamisel on väga vajalik!

Mart Laanpere, Tallinna Ülikool, teadur http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=719

Kuna nutiseadmed (nutitelefonid ja tahvelarvutid) on disainitud isiklikuks kasutamiseks, oleks ainus mõistlik lahendus Eesti kontekstis Võta Oma Seade Kaasa.

27.04

Andres Seire, Tallinna Tehnikagümnaasium, haridustehnoloog ja veebilehe administraator http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=696

Nutiseadmete kasutamine teeb õppimise ja õppeprotsessi efektiivsemaks ja vaheldusrikkamaks.

Andrus Rinde, Tallinna Ülikool, õpetaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=768

Nutiseade ei tee kedagi automaatselt nutikamaks, annab aga selleks võimaluse!

28.04

Leini Jürisaar, Tallinna Haridusamet, ametnik http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=685

Keelamine pole kunagi olnud lahendus, see suurendab vaid ahvatlust. Seepärast ongi oluline pigem õpetada lapsi nutiseadmetega mõistlikult ja turvaliselt tegutsema.

Mari-Liis Sults, Tallinna Kunstigümnaasium, koolijuht http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=743

2-3 min mõne rakenduse kasutamist äratab üles praeguse põlvkonna õpilased järgmiseks 15-20 minutiks, et teha täisväärtuslikku õppetööd.

Petri Asperk, Pelgulinna Gümnaasium, klassi- ja arvutiõpetaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=754

Kool ei pea olema lihtsalt koht kus tarbitakse ja omandatakse infot, vaid tuleb ka anda võimalus õpilastele ise luua õppematerjale, õppida koos, õppida üksteiselt. Tulemus ei pea alati olema tavaline töövihiku harjutus, vaid hoopis midagi põnevamat.

29.04

Kaido Tiits, Tallinna Teeninduskool, keemiaõpetaja ja lapsevanem http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=701

Mõnikord lasen õpilastel Googeldada ja me veendume, et sealt ei leia kõike (eesti keeles) ja samas tuleb leitavasse kindlasti ka kriitiliselt suhtuda!

Sirje Klaos, Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasium, õpetaja ja haridustehnoloog http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=740

Paljud asjad on tõesti vaid 1 kliki kaugusel!

30.04

Maria Malozjomov, Gustav Adolfi Gümnaasium, klassiõpetaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=956

Õpetajad ning õpilased on motiveeritud tehnoloogia kasutamisest!

Aivar Metsaveer, Tallinna Kuristiku Gümnaasium, IT töötaja http://paweere.havike.eenet.ee/wordpress/?p=915

Kasutage tehnoloogiat, aga jäägem inimesteks!