Tegevuste ja ürituste ideed, mida nutikuu ajal oma koolis teha:
KOOL
- Miniuuring digivahendite osas, kuidas teie kool digi kasutab (õpilased, õpetajad, vanemad).
- Millised on ootused, kus on murekohad?
- Õpetajatele, õpilastele ja vanematele digiuuringu tulemuste tutvustus
- Internetiohutuse teemaline teavitustöö koolis, milles keskendutakse nutikasutuse turvalisemaks muutmisele (vt näiteks Vaata Maailma nutiuuring)
- Kutsuge kooli esinema mõni täiskasvanu, kes tutvustab oma töö ja tegevusega seotud digi- või nutivahendeid
- Koolipere valib välja kolm nutiõpetajat ning tunnustab neid tänukirjaga
- Korraldage koolisisene nutijoonistuste võistlus, mille parimad tööd saadetakse linna vooru – loe edasi…
ÕPILASED
- Nutiseadmete kasutamine tavalises ainetunnis (erinevad aineõpetajad, erinevad tegevused ja äpid)
- Klassiarutelu nutiseadmete kasutamisest koolis õpilastega – milliseid viise toovad välja õpilased, milliseid appe loendavad erinevatele õppeainetele?
- Nutiappide otsimine arvutitunnis – õpilased otsivad erinevatele õppeainetele nutiappe (koostavad loetelu ja kirjutavad, mida üks või teine äpp teeb; koostavad esitluse)
- Õpilased koostavad QR koodi nutimängu teistele klassidele
- Õpilased koostavad Learningapps.org veebilehel erinevatele ainetele äppe
- Õpilased koostavad Kahoot vms programmi abil nutitesti
- Õpilased tutvustavad üksteisele erinevaid huvitavaid äppe
- Uued digireeglid ja soovitused koolis – õpilased arutlevad tunnis digivaldkonda puudutavate probleemide ja reeglite üle – kuidas olla turvalisem
- Õpilased tutvustavad erinevate ainete äppe õpetajatele või vanematele
- Korraldage oma kooli sees mängukonsoolide mängude võistluseid nt. Guitar Hero, Tennis, Bowling vms.
ÕPETAJAD
- Tegevuste ideid Pärnu Nutikuust – innovaatilised õpilood
- Kogemuste jagamine erinevate ainetes juba kasutusel olevate appide teemal kolleegidele. Nt neli õpetajat tutvustavad igaüks 15 minutit kuidas nad nutivahendeid kasutavad
- Nutikasutuse algõpe (millist seadet valida, kuskohast leida appe, mis on hirmud ja kuidas neid maandada, lihtsamate appide katsetamine (QR kood, Quiver, MathMonkey, Kahoot jt)
- Uued digireeglid ja soovitused koolis (nutikasutus vajab koolis reguleerimist, arutage probleeme, väljakutseid kui ka seda, et nutti saab tunnis kasutada õpetamisel abiks, et seda mitte piirata)
- Digipädevuste teemaline arutelu koolis – millised on erinevates õpeeainetes omandatavad digipädevused (vt Innovatsioonikeskuse kodulehte)
- Kutsuge välisesineja mõnel muutunud õpikäsitlust puudutaval teemal
- Tegevuste ideid leiab ka interneti ohutuse kohta “Targalt internetis” tunnikavadest
LAPSEVANEMAD
- Tutvustage lapsevanematele, milliseid digitegevusi teie koolis tehakse
- Arutlege vanemate digipöörde teemade üle (mis on hirmud, mis on rõõmud, mida saaks teha selleks, et laste aktiivsust ja motivatsiooni õppimisel tõsta)
- Arutlege vanematega klassikoosolekul digiteemasid puudutavate reeglite üle kodus ja koolis
- Viige läbi praktiline nutitund või mõni ülesanne, milles lapsevanemad saavad ise asju proovida
- Viige läbi tund, kus lapsed ja nende vanemad saavad midagi koos teha, kasutades digitaalseid vahendeid (nutiseadmeid, arvutit, mõõteriistu vms)
- Õpetage lapsevanematele eKooli äppi kasutamist, et vanemad ka mobiiliga eKooli oskaksid minna